
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 704 na odcinku od km 18+398 do km 19+072 wraz z rozbiórką i budową obiektu inżynierskiego
Przedmiotem inwestycji jest kompleksowa rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 704 na odcinku od km 18+398 do km 19+072 wraz z rozbiórką i budową obiektu inżynierskiego. Inwestycja ma na celu usprawnienie warunków ruchu kołowego, poprawę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, rozbiórkę obiektu mostowego i budowę w jego miejsce obiektu inżynierskiego oraz zaprojektowanie rozwiązań rozbudowy drogi do parametrów technicznych i geometrycznych klasy technicznej G, aktualnego natężenia ruchu drogowego i istniejącego zagospodarowania terenu.
Zakres przedmiotowej inwestycji przewiduje m.in.: - rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 704 od km 18+398 do km 19+072,
- rozbudowę i przebudowę skrzyżowania z drogą powiatową Nr 2936E,
- rozbiórkę i budowę zjazdów wraz z rowami krytymi,
- rozbiórkę i budowę rowów drogowych,
- rozbiórkę obiektu mostowego,
- budowę przepustu drogowego,
- budowę tymczasowej drogi objazdowej wraz z tymczasowym przepustem,
- przebudowę sieci teletechnicznej,
- budowę kanału technologicznego.
Grupy docelowe: realizacja inwestycji, posłuży szerokiemu gronu użytkowników dróg: zmotoryzowanym, rowerzystom i pieszym zarówno mieszkańcom, którzy w celach zawodowych lub rekreacyjnych korzystają z przebudowanej drogi, przedsiębiorcom jak i osobom, przybywającym spoza regionu w celach turystycznych bądź biznesowych.
Głównym celem przedmiotowego projektu jest poprawa jakości i efektywności transportu drogowego w województwie łódzkim, w tym zapewnienie dogodnego dojazdu do sieci TEN-T. Droga wojewódzka nr 704 łączy się bezpośrednio z autostradą A2 (węzeł Łowicz), która stanowi element sieci kompleksowej TEN-T (E 30) i łączy Jamno (DK 14) z Brzezinami (DK 72). Za sprawą przedmiotowej rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 704 stworzone zostanie dogodne połączenie komunikacyjne, które zapewni zwiększenie mobilności mieszkańców oraz podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej regionu. Powstała infrastruktura będzie odporna na zmiany klimatu.
Cel projektu jest zgodny z celem działania FELD.04.01, który zakłada rozwój i udoskonalanie zrównoważonej, odpornej na zmiany klimatu, inteligentnej i intermodalnej mobilności na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, w tym poprawę dostępu do TEN-T oraz mobilności transgranicznej.
Droga będzie ogólnodostępna i dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnych. Przyczyni się do zmniejszenia barier i wyrównania szans w dostępie do infrastruktury.
Po zrealizowaniu przedsięwzięcia droga będzie posiadała następujące charakterystyczne parametry techniczne: - klasa techniczna: G, - kategoria ruchu: KR4, - nośność konstrukcji nawierzchni: 115 kN/oś, - zasadnicza szerokość pasa ruchu: 3,50 m, - szerokość jezdni: 7,0 m, - szerokość pobocza gruntowego: min. 1,5 m.
Wskaźnik produktu: długość zmodernizowanych lub przebudowanych dróg wojewódzkich
Wskaźnik rezultatu: roczna liczba użytkowników nowo wybudowanych, przebudowanych, rozbudowanych lub zmodernizowanych dróg.
Wartość projektu 8 287 687,25 PLN
Dofinansowanie ogółem: 7 425 880,77 PLN
Dofinansowanie EFRR: 6 644 209,11 PLN
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Fot. Zdjęcia z budowy drogi, logotyp FEŁ