
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 482 na odcinku przejścia przez Zduńską Wolę – II etap.
Inwestycja obejmuje odcinek o długości 3,75 km od skrzyżowania ul Łaskiej z ul. Karsznicką, natomiast koniec inwestycji przewidziany jest na ul Łódzkiej między skrzyżowaniami z ul Królewską a ul. Dąbrowskiego.
Przewidziane jest ujednolicenie szerokości jezdni w przekroju poprzecznym do dwóch pasów o szerokości 3,5 m. Odcinkowo w celu podniesienia poziomu bezpieczeństw ruchu drogowego zaplanowano wykonanie środkowego pasa dzielącego oraz lewoskręty i prawoskręty. Zaprojektowano ronda zwykłe i turbinowe (łącznie 5 rond). Zakres obejmuje także: budowę chodników, budowę odwodnienia kanalizacji deszczowej, zjazdów, oświetlenia, budowę ścieżek rowerowych, zatok autobusowych. Droga pieszo - rowerowa będzie biegła wzdłuż całego drugiego odcinka po lewej tronie drogi wojewódzkiej. Powstanie też miejsce do ważenia pojazdów przez ITD - przy skrzyżowaniu z ul. Moniuszki i ul Spacerową. Na odcinku przewidziany jest ekran akustyczny długości 38 m oraz wysokości 3.5 na rondzie ul Łódzkiej – Łaskiej -Bema.
Inwestycja obejmuje także przebudowę istniejących sieci uzbrojenia terenu: wodociągowej, teletechnicznej, elektroenergetycznej, gazowej, ciepłowniczej.
Grupy docelowe: realizacja inwestycji, posłuży szerokiemu gronu użytkowników dróg: zmotoryzowanym, rowerzystom i pieszym zarówno mieszkańcom, którzy w celach zawodowych lub rekreacyjnych korzystają z przebudowanej drogi, przedsiębiorcom jak i osobom, przybywającym spoza regionu w celach turystycznych bądź biznesowych.
Głównym celem projektu jest poprawa jakości i efektywności transportu drogowego w województwie łódzkim, w tym zapewnienie dogodnego dojazdu do sieci TEN-T.
Droga będzie ogólnodostępna i dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnych. Przyczyni się do zmniejszenia barier i wyrównania szans w dostępie do infrastruktury.
Wskaźnik produktu: długość zmodernizowanych lub przebudowanych dróg wojewódzkich
Wskaźnik rezultatu: roczna liczba użytkowników nowo wybudowanych, przebudowanych, rozbudowanych lub zmodernizowanych dróg.
Wartość projektu: 124 299 999,92 PLN
Dofinansowanie EFRR (85%): 103 529 999,93 PLN
Dofinansowanie z Budżetu Państwa (10%): 12 179 999,99 PLN
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Fot. Logotyp FEŁ i zdjęcia drogi przed inwestycją.