
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 486 na odcinku Ruda - Krzeczów.
Przedmiotem inwestycji jest kompleksowa rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 486 na odcinku dł. 10,777 km od km 4+367,00 do km 15+242.00 (z wyłączeniem mostu na Wartą w km 14+666,79 do 14+764,58), w gminach Wieluń, Wierzchlas, powiecie wieluńskim, województwie łódzkim.
Zakres inwestycji obejmuje m.in.:
-rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 486 w miejscowościach Ruda, Wierzchlas, Kraszkowice oraz Krzeczów wraz z wymianą konstrukcji nawierzchni,
-przebudowę drogi gminnej nr 117240E (ul. Czereśniowa),
-rozbudowę korpusu drogi z wymianą konstrukcji nawierzchni,
-budowę zatok autobusowych z chodnikami,
-budowę, rozbudowę i przebudowę skrzyżowań z drogami publicznymi,
-rozbiórkę, budowę oraz przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych,
-budowę i przebudowę systemu odwodnienia,
-przebudowę i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej, wodociągowej, gazowej,
kanalizacyjnej,
-budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
-budowę kanału technologicznego,
-rozbiórkę i budowę obiektów inżynierskich:
- wycinka i nasadzenia zieleni
- rozbiórka obiektów inżynierskich:
-przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym (SRK) przy przejeździe kolejowym na skrzyżowaniu przedmiotowej drogi z linią kolejową nr 181 Herby Nowe – Oleśnica,
-rozbiórkę budynków mieszkalnych w rejonie projektowanego ronda ul. Południowa, drewnianej wiaty w km
10+ 730 po stronie lewej, jak również istniejących wiat przystankowych i części ogrodzeń).
Zaprojektowano jezdnię asfaltową o szerokości 7.0 m oraz pobocza o szerokości 1.50 m.
Chodniki zaprojektowano o min. szerokości 2.0 m przy jezdni i 1.50m oddzielony od jezdni (występują lokalne zawężenia chodnika).
Ciąg pieszo-rowerowy będzie miał szerokość 2.5m. Zarówno chodnik jak i ciąg pieszo-rowerowy będzie miał pobocze.
W obszarze opracowania zaprojektowano wszystkie istniejące i brakujące zjazdy z projektowanej drogi do działek przyległych.
Grupy docelowe: realizacja inwestycji, posłuży szerokiemu gronu użytkowników dróg: zmotoryzowanym, rowerzystom i pieszym zarówno mieszkańcom, którzy w celach zawodowych lub rekreacyjnych korzystają z przebudowanej drogi, przedsiębiorcom jak i osobom, przybywającym spoza regionu w celach turystycznych bądź biznesowych.
Głównym celem projektu jest poprawa jakości i efektywności transportu drogowego w województwie łódzkim, w tym zapewnienie dogodnego dojazdu do sieci TEN-T.
Droga będzie ogólnodostępna i dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnych. Przyczyni się do zmniejszenia barier i wyrównania szans w dostępie do infrastruktury.
Po zrealizowaniu przedsięwzięcia droga będzie posiadała następujące charakterystyczne parametry techniczne:
-klasa techniczna drogi: G,
-nośność konstrukcji nawierzchni: 115 kN/oś
-kategoria ruchu: KR 4,
-szerokość pasów ruchu: 2x3,5 m
-szerokość zatok autobusowych: 3,0 m.
Inwestycja realizowana w systemie "zaprojektuj i wybuduj".
Wskaźnik produktu: długość zmodernizowanych lub przebudowanych dróg wojewódzkich
Wskaźnik rezultatu: roczna liczba użytkowników nowo wybudowanych, przebudowanych, rozbudowanych lub zmodernizowanych dróg.
Wydatki ogółem: 69 561 264,85 zł
Dofinansowanie: 64 797 851,60 zł
w tym EFRR: 57 977 025,12 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Fot. Zdjęcia w trakcie inwestycji, po realizacji i logotyp FEŁ