Zakończyły się prace przy rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 710 w Warcie. Na początku tygodnia przywrócono na nowym moście ruch w obu kierunkach. Za kilka dni rozpoczynają się odbiory.
Przypomnijmy, że inwestycja rozpoczęła się w listopadzie 2016, a koszt projektu, współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 oraz budżetu państwa, to 33,5 mln zł.
Zakres robót:
· rozbiórka starego obiektu (1982 r),
· budowa nowego mostu łukowego o konstrukcji stalowej – długość 224 metry (klasa obciążenia: A – 50 ton)
· budowa mostu tymczasowego, na czas robót, wraz z tymczasową drogą objazdową.
· rozbudowa jezdni wraz z poboczami,
· rozbiórka przepustu i budowa nowego z funkcją przejścia dla płazów i małych zwierząt,
· budowa przepustu tymczasowego, na czas robót, wraz tymczasową drogą objazdową,
· rozbiórka i budowa kanalizacji deszczowej,
· rozbiórka i budowa zjazdów,
· umocnienie dna doliny rzeki w rejonie filarów mostu stałego oraz wykonanie opaski brzegowej.
Dane techniczne mostu i liczba użytych materiałów:
- Długość: 224m
- Rozpiętość najdłuższego przęsła: 70m
- Szerokość: 16m
- Beton: 4649m3
- Konstrukcja stalowa łuku: 296t
- Stal zbrojeniowa: 584t
- Stal sprężająca: 143t
- Pale fundamentowe ok. 2500m