Nowatorski projekt naukowców z Politechniki Łódzkiej nabiera realnych kształtów. Ruszyła przebudowa mostu na rzece Pilisi w Szczercowskiej Wsi, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 480.
Całe przedsięwzięcie odbywa się przy udziale technologii opracowanej przez łódzkich naukowców i j szwajcarskiego partnera łódzkiej uczelni - EMPA /Swiss Federal Laboratories for Materials Science and Technology/, w ramach projektu TULCOEMPA.
Przypomnijmy, ze w styczniu Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi podpisał umowę z wykonawcą, który w ramach systemu „zaprojektuj i wybuduj" do końca maja 2014 roku wykona:
- rozbiórkę nawierzchni oraz izolacji jezdni i chodników,
- rozbiórkę skrzydeł przyczółków,
- wzmocnienie dźwigarów głównych,
- wzmocnienie posadowienia przyczółków,
- wykonanie poszerzenia przyczółków wraz ze skrzydłami,
- montaż belek skrajnych na poszerzonych częściach przyczółków,
- wykonanie nowej płyty pomostowej,
- wykonanie izolacji pomostu,
- wykonanie nawierzchni jezdni,
- montaż elementów wyposażenia.
- przebudowa dojazdów do mostu (2X100 m)
Obecnie trwają roboty na dojazdach do mostu - ruch odbywa się wahadłowo.
Technologia opracowana przez łódzką uczelnię, zostanie wykorzystana do wzmocnienia dźwigarów głównych. Dzięki specjalnym taśmom kompozytowym z włókien polimerowych, które zostaną przytwierdzone właśnie do dźwigarów, zwiększy się nośność konstrukcji obiektu z klasy „D" (20 t) do co najmniej klasy „B"(40 t). Dodatkowo, belki mostu zostaną owinięte taśmą z włókien węglowych, dla zwiększenia ich odporności na ścinanie. Szerokość jezdni na obiekcie zostanie zwiększona z 6 do 7 metrów.
Koszt inwestycji to prawie 1,95 mln zł.
Więcej informacji o projekcie na stronie: http://www.tulcoempa.com/