Możemy już oglądać efekty rozpoczętej z końcem marca budowy ronda łączącego obwodnicę Strykowa z krajową „czternastką”. W piątek oddano kierowcom do użytku oba pasy ruchu.
Pierścień zewnętrzny ronda, którego średnica wynosi 15 metrów, zrobiony jest z granitowych krawężników i kostki. Przez jego środek biegnie też pas awaryjny dla pojazdów ponadgabarytowych, który z obu stron jest odgrodzony barierką.
Wewnątrz pierścienia zainstalowano oświetlenie oraz posadzono rośliny ozdobne. Obok ronda znajduje się zbiornik retencyjny, którego zadaniem jest odbiór wody z pasa drogowego.
Dla poprawienia bezpieczeństwa w ruchu, na wlotach ronda powstały także cztery wyspy dzielące. Zredukują one zagrożenie kolizji pojazdów, które ze zbyt duża prędkością zjeżdżają z ronda, z pojazdami na wlocie.
Pracę na tym odcinku DW 708 realizuje firma Kirchner Polska Sp. z o.o.
Przypomnijmy, że budowa obwodnicy Strykowa współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu pn. "Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 708 na odcinku Ozorków - Warszyce - Stryków Niesułków wraz z realizacją obwodnicy miasta Stryków", realizowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Wartość całego projektu, to ponad 122 mln zł. W ramach inwestycji powstaną jeszcze w Strykowie dwa ronda - na wlocie i wylocie z obwodnicy.