Drogowcy rozbudowujący drogę wojewódzką w Żychlinie mocno zwiększyli zaawansowanie robót po zimowym okresie na budowie. Trwają przygotowania do ułożenia kolejnych warstw bitumicznych na jezdni.
Aktualnie zaawansowanie robót wynosi 40%. Roboty wciąż prowadzone są na dwóch odcinkach z ruchem wahadłowym.
Na pierwszym odcinku, o długości 400 metrów, obejmującym fragment ulicy Łukasińskiego budowane są chodniki i oświetlenie po stronie prawej. Jest ułożona warstwa wiążąca na połowie jezdni. Na drugiej połowie trwają roboty konstrukcyjne. Widać też pierwsze rondo, które powstaje na skrzyżowaniu ulic: Łukasińskiego i Traugutta. Wykonana w połowie jest też warstwa wiążąca na drugim wahadle o długości 440 metrów, ale również jest gotowy odcinek drogi rowerowej po stronie lewej. Wykonana jest też połowa przepustu pod jezdnią. Po stronie prawej trwają przygotowania do położenia masy wiążącej, co planowane jest w pierwszym tygodniu marca.
Planowany termin zakończenia inwestycji to listopad tego roku.
W ramach realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia zaprojektowano następujące elementy drogowe zagospodarowania terenu:
- jezdnia bitumiczna drogi wojewódzkiej Nr 583 o szerokości 7,0 m (droga jednojezdniowa w dwóch pasach ruchu o szerokości 3,50 m każdy.)
- ścieżka rowerowa z dopuszczeniem ruchu pieszego o szerokości 2,6 -2,8 m o nawierzchni bitumicznej,
- chodniki z kostki betonowej,
- zjazdy indywidualne o nawierzchni z kostki betonowej,
- zatoki autobusowe o nawierzchni z kostki kamiennej,
- zatoka postojowa z kostki betonowej.
Jezdnia zostanie oświetlona słupami oświetleniowymi.
Inwestycja jest dofinansowana ze środków FEŁ 2021-2027
Wartość projektu: 36 220 999,99 zł
Dofinansowanie: 33 721 200,00 zł
w tym EFRR: 30 171 600,00 zł
Zakres realizowanych prac obejmuje m.in.: rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 583 na długości około 1659 m., rozbudowę skrzyżowań (w tym dwa skrzyżowania typu rondo:
na skrzyżowaniu ulic Łukasińskiego i Traugutta oraz na skrzyżowaniu ulic: Sannickiej, Orłowskiego i Placu Wolności), przebudowę i rozbudowę odcinków dróg gminnych, drogi powiatowej i fragmentu wojewódzkiej Nr 573, rozbiórkę i budowę chodników, budowę ścieżki rowerowej z dopuszczeniem ruchu pieszych, przebudowę, rozbiórkę i budowę zjazdów indywidualnych wraz z rowami krytymi, budowę zatok autobusowych i postojowych, przebudowę i budowę rowów drogowych, rozbiórkę i budowę kanalizacji deszczowej, rozbiórkę i budowę przepustu drogowego, przebudowę rowu melioracyjnego, rozbiórkę i budowę oświetlenia, przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej (sieci: elektroenergetycznych, teletechnicznych, wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, gazowej).
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #łódzkie
Fot. Zdjęcia z budowy (Lodzkie.pl) i logotyp FEŁ.
