Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu samorządu województwa łódzkiego. Fundusze europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego.
Projekt pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 702 tj. ul. Łąkoszyńskiej w Kutnie na odcinku od km 0+090,56 do km 1+190,55 wraz z infrastrukturą w ramach zadania pn: Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 702 - ul. Łakoszynska w Kutnie, budowa wschodniej obwodnicy miasta Piątek, przebudowa mostów na odcinku Konary - Piątek, rozbudowa drogi na odcinku Gieczno - Zgierz.
Oś Priorytetowa: I. Infrastruktura Transportowa.
Działanie: I.1 Drogi.
Całkowita wartość projektu: 4 092 119,14 zł
Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 3 442 872,24 zł
Okres realizacji projektu: 2013
Zakres prac obejmował:
- rozbudowę jezdni drogi wojewódzkiej Nr 702, w tym rozbiórkę i budowę konstrukcji drogi 1,09 km,
- rozbudowę i przebudowę skrzyżowań z drogami publicznymi - 1 szt.,
- budowę zjazdów,
- budowę zatok autobusowych 4 szt.,
- budowę kanalizacji deszczowej wraz z wylotem kanalizacji do rowu R-C,
- budowę chodników,
- wymianę istniejącej stacji transformatorowej,
- przebudowę sieci elektroenergetycznej,
- montaż osłon na przewodach sieci teletechnicznej,
- montaż osłon na przewodach sieci gazowej.
Parametry techniczne drogi:
- kategoria techniczna - G,
- kategoria ruchu - KR4,
- obciążenie nawierzchni - 100 kN/os,
- szerokość drogi - 7,0 m,
- szerokość chodnika - 2,0 m.
W celu poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszych wzdłuż przebudowywanej drogi wojewódzkiej zaprojektowano przebudowę lub budowę nowych chodników. Chodniki o całkowitej szerokosci 2,0m wykonane są z kostki brukowej.
Cel projektu:
Poprawa dostępności komunikacyjnej regionu łódzkiego, poprzez rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 702 relacji Kutno -Piatek - Zgierz, przy uwzględnieniu zasad zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego. W szczególności:
- poprawa bezpieczenstwa uzytkowników korzystajacych z przedmiotowej drogi,
- poprawa parametrów technicznych drogi wojewódzkiej Nr 702 oraz skrócenie czasu przejazdu drogą,
- poprawa dostępności do terenów atrakcyjnych inwestycyjnie,
- ograniczenie negatywnego oddziaływania infrastruktury drogowej na stan i jakość srodowiska naturalnego.