Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu samorządu województwa łódzkiego. Fundusze europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego.
Projekt pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 705 w miejscowosci Słupia na odcinku od km 68+936,00 do km 69+042,00 wraz z infrastrukturą oraz rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 705 w miejscowosci Słupia na odcinku od km 68+430,37 do km 68+482,00 wraz z infrastrukturą w ramach zadania pn: Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 705 Jezów - Skierniewice - granica województwa.
Oś Priorytetowa: I. Infrastruktura Transportowa.
Działanie: I.1 Drogi.
Całkowita wartość projektu: 1 810 126, 93 zł
Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 1 538 607, 89 zł
Okres realizacji projektu: 2013
Zakres prac obejmował:
Zakres inwestycji obejmował rozbudowę drogi wojewódzkiej Nr 705 w miejscowosci Słupia na odcinkach od km 68+936,00 do km 69+042,00 oraz od km 68+430,37 do km 68+482,00. w ramach inwestycji zrealizowano roboty na 2 obiektach mostowych.
1. Na odcinku od km 68+936,00 do km 69+042,00 roboty polegały na:
- rozbiórce istniejacego mostu wraz z dojazdami,
- budowie w jego miejsce przepustu wraz z dojazdami,
- umocnieniu koryta rowu,
- montażu rur osłonowych na przewodach sieci telekomunikacyjnej.
Nowy przepust zaprojektowano jako konstrukcję żelbetową ze skrzynkowych elementów prefabrykowanych o wymiarach w świetle 3,0x2,0m.
Parametry techniczne nowego obiektu inżynierskiego:
- szerokość całkowita obiektu -13,28 m,
- szerokość uzytkowa obiektu - 12,00 m,
- szerokość jezdni na obiekcie - 8,00 m,
- szerokosć chodników na obiekcie - 2 x 2,0 m.
Roboty drogowe (nawierzchniowe) w obrebie obiektu prowadzone były na długości 73,0m. Na długości opracowania wykonano pełną konstrukcja nawierzchni.
2. Na odcinku km 68+461,00 roboty polegały na:
- rozbiórce istniejącego mostu wraz z dojazdami,
- budowie w jego miejsce przepustu wraz z dojazdami,
- umocnieniu koryta rowu,
- rozbiórce kładki dla pieszych od strony DW i przełożenie ruchu pieszych na nowy obiekt.
Nowy przepust zaprojektowano jako konstrukcję żelbetową ze skrzynkowych elementów prefabrykowanych o wymiarach w świetle 3,0x2,0m.
Parametry techniczne nowego obiektu inżynierskiego:
-szerokość całkowita obiektu - 3,28 m,
-szerokość uzytkowa obiektu - 12,00 m,
-szerokość jezdni na obiekcie - 8,00 m,
-szerokość chodników na obiekcie - 2 x 2,0 m.
Roboty drogowe (nawierzchniowe) w obrębie obiektu prowadzone na długości 30,20m. Na długosci 20,2m wykonano pełną konstrukcja nawierzchni, a na długości 10m wymianę warstwy ścieralnej.
Cel projektu:
Poprawa dostepnosci komunikacyjnej regionu łódzkiego, poprzez przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 705 relacji Jezów -Skierniewice - granica województwa, przy uwzglednieniu zasad zrównoważonego rozwoju gospodarczego i społecznego. W tym:
- poprawa bezpieczenstwa ruchu pieszego i kołowego,
- poprawa parametrów technicznych mostów w drodze wojewódzkiej Nr 705 oraz skrócenie czasu przejazdu drogą,
- poprawa dostepności do terenów atrakcyjnych inwestycyjnie,
- ograniczenie negatywnego oddziaływania infrastruktury drogowej na stan i jakośc środowiska naturalnego,
Realizacja przedmiotowej inwestycji wynikała z konieczności poprawy stanu infrastruktury dróg wojewódzkich. Niniejszy projekt jest jednym z kroków zwiększajacych dostepność komunikacyjną regionu. Inwestycja jest zgodna z potrzebami gospodarczymi i społecznymi mieszkańców regionu i użytkowników przedmiotowej drogi. Droga wojewódzka nr 705 Sochaczew -Skierniewice - Jeżów jest ważnym ciągiem komunikacyjnym. Jest jedną z głównych dróg, o znaczeniu regionalnym, obsługujacych przyległe tereny, uzupełnia sieć dróg na pograniczu województw mazowieckiego oraz łódzkiego.