Tak duża inwestycja nie mogłaby zostać zrealizowana bez przebudowy głównych arterii dojazdowych do przyszłej huty. Już na etapie rozmów z inwestorami Urząd Marszałkowski zobowiązał się przyspieszyć plany modernizacyjne dotyczące tamtejszych dróg wojewódzkich, dzięki czemu powstanie fabryki zaczęło nabierać realnych kształtów.
To pierwsza inwestycja Zarządu Dróg Wojewódzkich prowadzona w systemie zaprojektuj-zbuduj. Roboty ruszyły jesienią 2008 roku.
Zadanie ujęte zostało w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym Województwa Łódzkiego na lata 2008 – 2013, a jego całkowita wartość to 60 mln zł.
Roboty prowadziła firma ERBEDIM z Piotrkowa Tryb.
Zakres rzeczowy rozbudowy drogi 715 Niewiadów – Ujazd:
- dostosowanie parametrów przedmiotowej drogi wojewódzkiej do klasy technicznej G, w tym korektę geometrii i parametrów łuków poziomych i pionowych, poszerzenie jezdni do 7,0 m, poprawę geometrii skrzyżowań z drogami bocznymi,
- rozbiórkę istniejących warstw konstrukcji nawierzchni i wykonanie nowej, dostosowanej do obciążenia 115 kN/oś,
- przebudowę obiektu mostowego przez rzekę Piasecznicę,
- przebudowę przepustu pod DW 715
- budowę dwóch nowych przepustów pod DW 715,
- budowę nowych i rozbudowę istniejących chodników i ścieżek rowerowych w obszarach zabudowanych,
- przebudowę istniejących zatok autobusowych oraz budowę nowych zatok autobusowych,
- przebudowę i budowę oświetlenia drogowego, budowę, przebudowę lub korektę wjazdów indywidualnych i zjazdów do pól,
- poprawę systemu odwodnienia – budowa kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami odprowadzającymi wody opadowe, budowa obniżonych ścieków przykrawężnikowych, budowa zbiornika infiltracyjnego,
- wykonanie elementów organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego),
- zabezpieczenie lub przebudowę kolidujących z przedmiotową inwestycją następujących sieci uzbrojenia:
- sieć kanalizacji sanitarnej,
- sieć wodociągowa,
- sieć gazownicza,
- sieć c.o.,
- sieć teletechniczna i światłowodowa,
- sieć energetyczna kablowa i napowietrzna.
Zakres rzeczowy rozbudowy drogi 715 Ujazd – Tomaszów Maz.:
- dostosowanie parametrów przedmiotowej drogi do klasy technicznej G, w tym korektę parametrów łuków pionowych, poszerzenie jezdni i poboczy,
- budowę skrzyżowania typu „małe rondo” na skrzyżowaniu projektowanych dróg wojewódzkich nr 713 i 715 w m. Ujazd
- rozbiórkę istniejących warstw konstrukcji nawierzchni i wykonanie nowej, dostosowanej do obciążenia 115 kN/oś,
- przebudowę skrzyżowań z drogami lokalnymi,
- przebudowa przepustów,
- budowę nowych i rozbudowę istniejących chodników i ścieżek rowerowych,
- budowę ciągu pieszo-rowerowego;
- budowę zatok autobusowych;
- budowę, przebudowę lub korektę zjazdów indywidualnych i publicznych,
- poprawę systemu odwodnienia – budowa kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami odprowadzającymi wody opadowe, budowa obniżonych ścieków przykrawężnikowych, wykonanie rowów krytych, korytek ściekowych i regulacja rowu odwadniającego,
- budowę oświetlenia ulicznego w rejonie projektowanego ronda,
- wykonanie elementów organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego),
- zabezpieczenie lub przebudowę kolidujących z przedmiotową inwestycją następujących sieci uzbrojenia:
- sieć kanalizacji sanitarnej,
- sieć gazownicza,
- sieć teletechniczna,
- sieć energetyczna kablowa i napowietrzna oraz oświetlenie uliczne.
(neu)